Näin löydät oman kuvaustyylisi vahvaa someviestintää varten
Ratkaisu vakuuttavaan ja erottuvaan someviestintään piilee oman kuvaustyylin löytämisessä.
Ratkaisu vakuuttavaan ja erottuvaan someviestintään piilee oman kuvaustyylin löytämisessä.
Tässä artikkelissa tutustumme mustavalkokuvan tekemiseen Lightroomissa. Käymme läpi parhaat vinkit näyttävän mustavalkokuvan tekemiseen ja annamme inspiraatiota mustavalkokuvien ajattomaan ja rikkaaseen maailmaan.
Kuka on karismaattisin tuntemasi ihminen? Miksi? Olen pohtinut paljon viime aikoina tuota outoa sanaa: Karisma. Se on mielestäni yksi ihmisyyden mystisimmistä piirteistä, kyky jota ei pysty selittämään järjellä.
Kuvien kyky vangita ja välittää tunteita on (ainakin omasta mielestä) syy, miksi niin moni on kiinnostunut valokuvauksesta. Tunteita voi välittää kuvissa monen keinon kautta – ihmisten ilmeillä, asennoilla, kuvan sommittelulla, valotuksella ja värimaailman käsittelyllä. Parhaat kuvat syntyvät, kun kaikki nämä asiat ovat kohdillaan. Tämä on yksi asia jota jatkuvasti yritän kehittää kuvissani.
Elokuvamaisissa valokuvissa haluamme venyttää valokuvan lyhyttä hetkeä. Pyrimme luomaan valokuvien hahmoille taustaa ja miettiä heidän aikeitaan ruudun sisällä. Emme enää ole kiinni valokuvan tavassa todistaa näkyvää, vaan haluamme välittää enemmän häilyviä näkymättömiä tunteita. Onkin hyvä pohtia mitä ennen ruutua on tapahtunut ja mitä sen jälkeen käy?
Valokuvaajana toimiminen vaatii jatkuvaa inspiraatiota. Välillä tarve keksiä on todella nopea asiakastöiden kohdalla. Toisinaan taas samat inspiraatiokuvat tulevat esiin yhä uudestaan hitaammin tehtävien omien projektien kohdalla. Mielestäni valokuvaajien on tärkeä ymmärtää kuinka he inspiroituvat ja ylläpitää hyvää järjestelmää tämän keräämiselle.
Hyvän tarinnankerronan lisäksi ammattivalokuvaajalta vaaditaan kykyä tuottaa yhtenäistä materiaalia, joka välittää haluttua tunnelmaa. Parhaimmillaan tämä visuaalinen identiteetti on valokuvaajalla niin vahva, että hänen työnsä erottuvat projektista huolimatta suuremmasta massasta.